|
Сторінка музкерівника МУЗИЧНА ФЕЄРІЯ
«МУЗИКА У ВАШОМУ ДОМІ» Шановні батьки! ЯкщоВи хочете, щоб серце Вашоїдитини прагнуло до Добра, Краси, Людяності, спробуйте навчити їїлюбити і розуміти музику! Вчить її, навчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільноїпсихології, педагогіки мистецтва радять починатизайматися музикою вагітним мамам ще у періодвагітності, а продовжувати зразу від народженнядитини для формування гармонійної особистостізасобами музики. Музичне мистецтво є джереломдуховності, засобом активізації всіх творчихздібностей дитини, звичайно за умов систематичнихзанять і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і дома. Прихильники раннього вихованнямистецтво рекомендують батькам не втратитиможливість формування гарного смаку у малюків, розуміння ними характеру та образності музики, величезного естетичного впливу на всю психікудитини, її позитивний та гарний настрій. Обов’язковою умовою для формування естетичногомузичного смаку має бути сформована родиннафонотека. До неї маютьвходити: записи класичноїмузики на фоні звуківприроди — шуму струмка, моря, звуків лесу, співпташок, пісні з улюблених мультфільмів, казки, колискові, український дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиною, ви переконаєтесящо зникає стурбованість дитини, її тривога, вона заспокоюється і розслаблюється. Особливо важливою ланкою є формування музично-сенсорнихздібностей у дітей ранньогодошкільного віку є музичнепереживання. В основі розвиткуїхніх музично – сенсорних здібностей лежитьслухання, розрізнення, відтворення чотирьохосновних властивостей звуку – висоти, тривалості, тембру, сили. Розвиваючи музичний слух дитини слідвпроваджувати включені музично – дидактичні ігри з певним змістом і правилами. В основі їх лежать навчальні завдання, спрямовані на освоєння різнихвластивостей музичного звуку. Дітям надругому роціжиття слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки, з якими вони можуть пограти і потімугадати, який інструмент звучить, порівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на 3 році життя музично – дидактичні ігри дещо ускладнюють. Ставиться завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їх. Наприклад, у грі «Чий будиночок?» дитині пропонується показати, як нявкає кішка (низький звук) або кошеня (високийзвук). Вправи розвиваються залежно відпоставленого дидактичного завдання й відпсихофізичних можливостей кожної дитини. Тому завдання підбираються індивідуально. Більш різноманітний музичний репертуар для дітей дошкільного віку допомагає зацікавити дитину музикою, викликати й підтримати її радісне хвилювання. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшки як засобу, що викликає інтерес до виконуваних творів. Засвоєнню музикидопомагають короткі пояснення, які виділяютьнайяскравіші художні засоби. Музика сприяє активізації пізнавальної й розумовоїдіяльності. Діти багато про що дізнаються, уважнослухаючи музику. Але найголовніше – це «школа почуттів», щоформується завдяки особливій властивості музики: викликати співпереживання слухачів.
Виховуючи маля, розвиваючи здібності, збагачуючи духовно, знайомлячи і зі складнішими творами, ви відкриваєте перед ними ще один шлях збагачення їхнього музичного досвіду. Можливо, декілька порад фахівцівмузичного мистецтва допоможуть Вам і Вашої дитині ввійти в великий та чудовий світмузики. 1. Пам’ятайте про те, що любиймузичний твір треба слухатиуважно. Головне, безумовно, бажати слухати! Треба дужепостаратися уважно слідкувати за тим, що діється у музиці, відпочатку до кінця, нічого не пропускати. Музиказавжди віддячить слухача, даруючи новіпочуття, новий настрій, мабуть такий, якогоніколи не було.
2. Починати слухання треба з маленьких творів. 3. Безумовно, слухати вокальнумузику легко, текст завждипідкаже, що хотів сказати композитор, якими думками поділитися. |