с. Сусково. Сусківський ДНЗ



  


Сторінка музкерівника

 МУЗИЧНА ФЕЄРІЯ

 

                                                                «МУЗИКА У ВАШОМУ ДОМІ»

   Шановні батьки! ЯкщоВи хочетещоб серце Вашоїдитини прагнуло до Добра, КрасиЛюдяностіспробуйте навчити їїлюбити і розуміти музикуВчить їїнавчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільноїпсихологіїпедагогіки мистецтва радять починатизайматися музикою вагітним мамам ще у періодвагітності, а продовжувати зразу від народженнядитини для формування гармонійної особистостізасобами музикиМузичне мистецтво є джереломдуховностізасобом активізації всіх творчихздібностей дитинизвичайно за умов систематичнихзанять і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і дома. Прихильники раннього вихованнямистецтво рекомендують батькам не втратитиможливість формування гарного смаку у малюківрозуміння ними характеру та образності музикивеличезного естетичного впливу на всю психікудитиниїї позитивний та гарний настрій.
    Обов’язковою умовою для формування естетичногомузичного смаку має бути сформована родиннафонотека. До неї маютьвходити: записи класичноїмузики на фоні звуківприроди — шуму струмка, моря, звуків лесу, співпташокпісні з улюблених мультфільмівказкиколисковіукраїнський дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиноюви переконаєтесящо зникає стурбованість дитиниїї тривога, вона заспокоюється і розслаблюється.
   У віці від першого року до трьох роківу дітей починають проявлятисямузичні здібностіемоційна чуйністьмузичний слух, почуття ритму. На другому році життя діти можутьслухати невеликі музичні твори і не просто радіти, а й виражати свій емоційний стан – бадьорийзадерикуватий при слуханні пісні «Конячка» О. Тимчивоїспокійнийдоброзичливий при слуханніпісні «Кішка» О. Александрова. У процесіформування музичного сприйняття перед фахівцямиі батьками стоїть завдання привчати дітейприслухатися до мелодіїслів пісні й упізнавати її при повторному прослуховуванні.
   

 Особливо важливою ланкою є формування музично-сенсорнихздібностей у дітей ранньогодошкільного віку є музичнепереживання. В основі розвиткуїхніх музично – сенсорних здібностей лежитьслуханнярозрізненнявідтворення чотирьохосновних властивостей звуку – висотитривалості, тембру, силиРозвиваючи музичний слух дитини слідвпроваджувати включені музично – дидактичні ігри з певним змістом і правилами. В основі їх лежать навчальні завданняспрямовані на освоєння різнихвластивостей музичного звуку. Дітям надругому роціжиття слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки, з якими вони можуть пограти і потімугадатиякий інструмент звучитьпорівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на 3 році життя музично – дидактичні ігри дещо ускладнюють. Ставиться завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їхНаприклад, у грі «Чий будиночок?» дитині пропонується показати, як нявкає кішка (низький звук) або кошеня (високийзвук). Вправи розвиваються залежно відпоставленого дидактичного завдання й відпсихофізичних можливостей кожної дитини. Тому завдання підбираються індивідуально.

   Важливим елементом дітейпершого – третього років із є виразне виконання музичного творумамою, бабусею, татом. Разом з тим, при роботі з такими дітьминеобхідні наочні прийомищо залучають дитини до музики – показ іграшкиДітям приємно слухатимузику й дивитися на іграшку, про яку співається в пісніЗорове сприймання образу сприяє розуміннюзмісту виконуваної пісніїї запам’ятовуванню. З цієюметою застосовуються й персонажі ляльковоготеатру, за допомогою яких інсценується зміст того абоіншого твору.

   Більш різноманітний музичний репертуар для дітей дошкільного віку допомагає зацікавити дитину музикою, викликати й підтримати її радісне хвилювання. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшки як засобу, що викликає інтерес до виконуваних творів. Засвоєнню музикидопомагають короткі поясненняякі виділяютьнайяскравіші художні засоби.

   Музика сприяє активізації пізнавальної й розумовоїдіяльностіДіти багато про що дізнаютьсяуважнослухаючи музику.

   Але найголовніше – це «школа почуттів», щоформується завдяки особливій властивості музикивикликати співпереживання слухачів.

   

Виховуючи маля, розвиваючи здібності, збагачуючи духовно, знайомлячи і зі складнішими творами, ви відкриваєте перед ними ще один шлях збагачення їхнього музичного досвіду.

   Можливодекілька порад фахівцівмузичного мистецтва допоможуть Вам і Вашої дитині ввійти в великий та чудовий світмузики.

1. Пам’ятайте про те, що любиймузичний твір треба слухатиуважно. Головне, безумовнобажати слухати! Треба дужепостаратися уважно слідкувати за тимщо діється у музицівідпочатку до кінцянічого не пропускатиМузиказавжди віддячить слухача, даруючи новіпочуттяновий настріймабуть такийякогоніколи не було.

 

2. Починати слухання треба з маленьких творів.
Це може бути вокальна музика (музика для голосу), або інструментальна (яка виконується на різних інструментах). Прислухайтеся дозвуківпостарайтеся почути і розрізнити динамічнівідтінки музичної мовиз’ясувати чи роблятьвони виразним виконання музичного твору.


3. Безумовнослухати вокальнумузику легко, текст завждипідкажещо хотів сказати композитор, якими думками поділитися.


4. В інструментальної музиці слів немає, але відцього вона не стає менш цікавішоюСлухайте з дітьми твори П.Чайковського, С. Прокоф’єва, Р. Шумана, В. Моцарта, О. Гречанінова та сучаснихкомпозиторів.


5. Час від часу необхідно повертатися до прослуховування вже знайомих творів.


6. Постарайтеся зробити слухання музикисистематичнимивідводьте для цього певний час.